Hvorfor helsesjekk?
«18-69% av CRM-initiativ leverer ikke på selskapenes forretningsmål og forventninger»**
Noen av årsakene til dette er uklare mål, gap mellom løsningen og forretningsprosesser, dårlig datakvalitet, mangelfull adopsjon og at kundereisen ikke ble tilstrekkelig vektlagt.
I tillegg skjer det endringer underveis i prosjektet og tiden etterpå. Nye erfaringer etter adopsjon av løsningen gir igjen nye ideer og ønsker. Og ny tilgjengelig funksjonalitet er ikke tatt i bruk.
Kjenner du deg igjen i noe av dette?
La oss hjelpe deg med å få mer ut av det du har investert i. En helsesjekk bør gjøres jevnlig, og gjerne av andre enn ressursene som implementerte den eller har det daglige ansvar for vedlikehold og systemadministrasjon.
Vi har ekspertise og metode for en effektiv evaluering av Salesforceinstallasjonen din. Foreløpig har vi spesialisert oss på Service og Sales Cloud:
Steg 1: Evaluere forretningsbehov, mål og prosesser
Steg 2: Evaluere Salesforce-konfigurasjon
Steg 3: Gjennomgang av datamodellen
Steg 4: Automatisering
Steg 5: Sikkerhet og tilganger
Steg 6: Integrasjoner
Steg 7: Anbefalinger
Leveranse
Beskrivelse av «as-is», nåsituasjon med veldefinerte utfordringer
«Guiding Principles», muligheter og begrensninger i organisasjonen
Beskrivelse av «to-be», nytt målbilde med anbefalinger
Gevinster ved implementering av endringer
Kontakt oss for en hyggelig prat på +47 41464141 eller på skjema her!
*According to a study conducted by Salesforce, organizations that conduct regular health checks can see a 33% increase in productivity and a 32% increase in user adoption. This is because health checks help ensure that the Salesforce implementation is aligned with the organization's business objectives and that users are getting the most out of the system.
**Harwared Business Review (2018)
Comments